lördag 28 april 2012

Trädgårdstomtar och andra väsen

Idag har solen skinit och spridit sin vårvärme som är bra för både växtlighet, själ och hjärta.  Jag har haltat runt och krattat, jag valde lite själslig medicin framför kroppen idag. Jag får ont av att hålla på för mycket, men huvudet mår desto bättre! Vill bara känna mig frisk om så bara en lördagseftermiddag!

Vi har verkligen köpt ett hus som passar oss perfekt! Vi har pratat om att bygga en trappa vid ena av stenmurarna vi har, och vad ser vi idag, jo det finns redan en trappa under lite vildvuxna buskar som bara lyckats tagit sig över trappan. Så idag klippte vi fram den och det blev verkligen jättebra! Vi har också tagit oss an höstens löv som vi lämnat för vintern, plötsligt verkar trädgården så mycket grönare! Vi har små blå Skillor som växer överallt i drivor, men snart kommer nog Gullvivorna och byter av dem. Det gäller att fotografera mycket nu så vi får veta vad vi har i vår trädgård.

Julen vara ända fram till påska, men vår jul börjar efter påsk och varar ända fram till hösta!

Buskarna till höger hade klättrat sig över trappan och jag lovar den syntes inte!



Igår var vi hemma hos S. och fick se de finaste kattungarna! Det blev sådär att hjärtat bultade lite snabbare och magen pirrade. Åh vad jag tyckte att vår lilla familj skulle bli större... Men jag tror inte att Morran håller med om den saken, A. trodde att hon nog åtminstone skulle hålla sig borta i två veckor, han har nog rätt i det så hjärtat får ge sig och så får huvudets logik ta över, även om det egentligen är emot mina principer eftersom jag tror att hjärtat är sannare än huvudet.

Med stort hjärta!



- Over and out -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar